menu

Można śmiało powiedzieć, że świat marketingu cyfrowego jest pełen żargonu. Dlatego stworzyliśmy tę poręczną listę wspólnej terminologii, z której możesz skorzystać przy następnym spotkaniu z terminem lub frazą, która Cię zaskoczy.

  

A


AI (sztuczna inteligencja) -  AI wykorzystuje uczenie maszynowe do naśladowania ludzkiej reakcji, wydajności i inteligencji.

API (Application Programming Interface) - Zestaw narzędzi i protokołów używanych do budowy, rozwoju i łączenia oprogramowania i programów.

Algorytmy - wzór matematyczny za systemami i programami. Często używane w związku z działaniami Google.

Autorytet - „Autorytet” strony internetowej koreluje z jej popularnością. Autorytet witryny opiera się na takich czynnikach, jak ruch , linki zwrotne i udziały społecznościowe.

Automatyzacja - metoda kontrolowania lub obsługi procesów za pomocą środków automatycznych.

A/B testy -  proces testowania 2 wariantów (A i B) w celu sprawdzenia, który zapewnia lepsze wyniki.

AdSense - Serwis reklamowy Google wyświetlający na stronach internetowych kontekstowe reklamy tekstowe, bannery oraz reklamy wideo.

Ambient marketing  - Wszelkie formy marketingu niestandardowego, które składają się na spójny przekaz marketingowy. Ambient Marketing to forma, która pozwala również na interakcję z użytkownikami, często przybiera formę gry miejskiej lub jest obecna w czasie np. happeningów.

 

B


B2B (Business-to-Business) - B2B odnosi się do komunikacji lub transakcji między firmami.

B2C (Business-to-Consumer) - B2C odnosi się do komunikacji lub transakcji między firmą a konsumentem.

Bezpłatne wyniki wyszukiwania (organic listing) -  Znane również jako „naturalne” wyniki wyszukiwania, ogłoszenia bezpłatne to wyniki SERP , za które nie zapłacono. Optymalizacja bezpłatnych wyników wyszukiwania to sedno SEO .

Branding (budowanie świadomości marki) - Technika marketingowa polegająca na kreowaniu i utrwalaniu w umysłach konsumentów faktu istnienia oraz pozytywnego wizerunku marki. Aby technika była skuteczna, kreowany przekaz musi być spójny oraz kierowany do konkretnej grupy odbiorców.

Big data - Przetwarzanie dużej ilości danych zbieranych w procesach marketingowych lub dzięki wykorzystaniu narzędzi internetowych. Pozyskane dane są wykorzystywane w dalszych działaniach marketingowych w celu np. zaprezentowania użytkownikowi spersonalizowanego komunikatu.

Badanie słów kluczowych - proces wyszukiwania słów, terminów lub wyrażeń dotyczących określonego tematu w celu ustalenia ich popularności.

 

C


Czarny kapelusz SEO - strategie SEO składające się z nieetycznych i nie profesjonalnych technik, takich jak upychanie słów kluczowych.

CMS (system zarządzania treścią) - system zarządzania treścią (CMS) umożliwia edytorom internetowym zarządzanie treściami wyświetlanymi w witrynie. WordPress jest przykładem systemu zarządzania treścią.

CPA (koszt pozyskania) - średnia kwota, jaką kosztuje uzyskanie konwersji poprzez płatną działalność.

CPC (koszt za kliknięcie) -: ile musisz zapłacić za każde kliknięcie reklamy lub linku.

CPM (koszt na tysiąc ) - zwany także kosztem tysiąca, jest to cena, którą reklamodawcy płacą za tysiąc wyświetleń lub wyświetleń reklamy.

CRM (Customer Relationship Management) - CRM koncentruje się na zarządzaniu pozytywną interakcją i komunikacją z klientami w celu osiągnięcia optymalnej satysfakcji i utrzymania klienta.

CRO (Conversion Rate Optimization) - systematyczny proces korzystania z technik testowania i uczenia się w celu określenia, które aspekty pomagają poprawić wydajność witryny, zachęcając większą liczbę użytkowników do podjęcia określonych, pożądanych działań.

CTA (wezwanie do działania) - treść zachęcająca użytkownika do podjęcia określonego działania - np. „Kup teraz” lub „Pobierz bezpłatną wersję próbną”.

CTR (współczynnik klikalności) - współczynnik klikalności mierzy skuteczność reklamy lub wiadomości e-mail pod względem zainteresowania użytkowników.

Copywriting sprzedażowy - Technika copywritingu, której zadaniem jest zachęcić odbiorcę komunikatu do zakupu produktu bądź usługi.


D


DCO (Dynamic Creative Optimism) - technologia reklam displayowych, która tworzy spersonalizowane reklamy na podstawie danych o widzu w momencie wyświetlenia reklamy.

DMP (Data Management Platform) - ujednolicona platforma technologiczna używana do zbierania, organizowania i aktywowania dużych zestawów danych z różnych źródeł.

Domena - część adresu sieciowego, która identyfikuje ją jako należącą do określonej firmy lub organizacji. Żadne dwie witryny nie mogą mieć tej samej nazwy domeny. 

Dopasowanie przybliżone - odnosi się do typu dopasowania słowa kluczowego w reklamach PPC, który oferuje największy zasięg i najszerszy zakres kierowania.

 

E


E-commerce - Kupowanie i / lub sprzedaż produktów lub usług w Internecie.

E-mail marketing - rodzaj marketingu bezpośredniego, który jest kierowany do klientów lub potencjalnych klientów za pośrednictwem wiadomości e-mail wysyłanych bezpośrednio do skrzynki odbiorczej.

Eyetracking -technologia mierząca ruch optyczny, uwagę wzrokową i punkt widzenia.

 

F


Fold - Część witryny, która jest widoczna i wyświetlana podczas ładowania strony.

Fokusować się (focus) – znaczy dokładnie to samo co „skupiać się”, ale po angielsku brzmi poważniej i można udawać, że to jakiś zaawansowany proces.

 

G


Geolokalizacja - metoda kierowania, która wyświetla treść odwiedzającym witrynę na podstawie ich lokalizacji.

Google Analytics - Internetowe narzędzie do analizy statystyk serwisów internetowych udostępnione przez firmę Google.

Google Search Console - bezpłatna usługa internetowa, która umożliwia webmasterom monitorowanie wydajności i widoczności witryny.

Google tag manager - bezpłatne narzędzie, które pozwala hostować różne kody śledzenia, piksele i tagi - eliminując w ten sposób potrzebę polegania na programistach i twardego kodowania każdego tagu.

Generowanie potencjalnych klientów (lead generation)-  odnosi się do identyfikacji i rozwoju potencjalnych klientów, którzy mogą być zainteresowani twoją usługą lub ofertą produktu.

Google AdWords - System reklamowy Google wyświetlający reklamy tekstowe w wynikach wyszukiwania oraz na stronach internetowych partnerów biorących udział w programie Google AdSense.

 

H


Hashtag (#) - Używany na platformach społecznościowych jako identyfikacja określonego tematu lub tematu, w którym temat poprzedzony jest symbolem skrótu.

Heatmap - wizualne podsumowanie interakcji użytkowników z określoną stroną internetową. Mapy termiczne identyfikują „gorące punkty”, w których aspekty strony mają wysoki poziom interaktywności. To narzędzie jest szeroko stosowane do optymalizacji współczynnika konwersji.

Host - etykieta dołączona do hosta w Internecie, umożliwiająca identyfikację pojedynczego serwera. 

Harmonogram wyświetlania reklam - proces automatycznego wyświetlania reklam w określonych porach dnia.

 

I


Indeks - lista witryn Google. Jeśli witryna została „zaindeksowana”, znajduje się na liście Google w internecie.

 

J


JavaScript - język programowania, który jest powszechnie używany do tworzenia funkcji witryny wymagających interakcji użytkownika.

 

K


Kluczowe wskaźniki wydajności (KPI - Key Performance Indicators) - używane do odzwierciedlenia wydajności i sukcesu działania w stosunku do pierwotnie nakreślonych celów.

Koncepcja Marki - Ta część Strategii Komunikacji Marki przedstawia główny pomysł na markę – jej koncepcję, strategie pozycjonowania oraz cechy, jakie powinna posiadać, by wyróżniać się na rynku. Powinna się z nią zapoznać każda osoba, która uczestniczy w procesie zarządzania marką.

Konwersja - Moment, w którym anonimowy do tej pory odbiorca przekazu marketingowego ujawnia dane na swój temat poprzez wykonanie akcji będącej celem kampanii (np. założenie konta w serwisie, rejestracja na wydarzenie czy subskrypcja newslettera). Wygenerowane w czasie kampanii leady najczęściej są przekazywane do działu sprzedaży celem ich monetyzacji.

Kanibalizacja - Sytuacja, w której jeden produkt marki zabiera klientów drugiemu.

 

L


Landing page (strona docelowa) - strona w witrynie, która służy jako strona docelowa dla użytkowników, którzy kliknęli reklamę lub link w innym miejscu w sieci..

Long tail keywords (długi ogon słów kluczowych) - kluczowe zdanie, które zawiera trzy lub więcej słów. Słowa kluczowe z długim ogonem służą do kierowania bardziej szczegółowych, niszowych danych demograficznych.

Lookalike audience - wykorzystywana do reklam na Facebooku, grupą potencjalnych klientów, którzy bardzo przypominają obecnych odbiorców. 

Link building (budowanie linków) -proces pozyskiwania innych stron z linkami do twoich. Im wyższy autorytet drugiej strony, tym bardziej wartościowy jest link.

Lejki - strategia marketingowa oparta na perspektywach „lejekowania” na wielu etapach podróży klienta w celu osiągnięcia celu końcowego określonej konwersji.

Lead - to ktoś, kto wykazał lub może okazać zainteresowanie Twoją usługą lub ofertą produktu.

Linki zwrotne - kiedy inne strony internetowe prowadzą do Twojej witryny.

 

M


Meta descriptions -  kopia wyświetlana pod linkiem do strony internetowej na stronach SERP .

Meta title - Tytuł meta to nazwa strony internetowej. Meta tytuł pomaga zarówno wyszukiwarkom, jak i użytkownikom zrozumieć, jaki to rodzaj strony.

Mapa witryny - wyczerpująca lista wszystkich stron istniejących w witrynie.

Modyfikatory stawek - modyfikatory stawek umożliwiają dostosowanie stawek bez zmiany kierowania kampanii lub grup reklam.

Marketing partnerski - odnosi się do procesu zarabiania prowizji poprzez promocję czyichś produktów lub usług.

Marketing automation - Zautomatyzowanie działań marketingowych i wykluczanie z procesu komunikacji udziału człowieka. Stosuje się np. w mailingach, które są ustawione do wysyłania automatycznych powiadomień, gdy użytkownik wykona pożądaną akcję na stronie internetowej.

Marketing internetowy - Forma marketingu, która służy do przekazywania komunikatów marketingowych za pomocą internetu. Najpopularniejszą formą marketingu internetowego jest reklama bannerowa, e-mail marketing i social media marketing. Komunikaty w internecie nie podlegają ograniczeniom czasowym i terytorialnym.

 

N


NoFollow - tag identyfikujący, który informuje wyszukiwarki, aby nie podążały za tą stroną ani nie przypisywały jej żadnej wagi w rankingach wyszukiwania.

NoIndex - tag identyfikujący, który informuje wyszukiwarki, aby nie indeksowały określonej strony.

Networking - Proces wymiany informacji, zasobów i możliwości prowadzony dzięki sieci kontaktów. Networking to nieodłączna część konferencji i spotkań biznesowych, której celem jest nawiązanie i zacieśnienie wzajemnych kontaktów.

Newsletter - Regularnie wysyłana do zapisanych subskrybentów wiadomość e-mail zawierająca najważniejsze informacje z danego okresu działania firmy. Newsletter poza ofertą powinien też nieść dla czytelników jakąś wartość, np. dostęp do unikalnych treści czy promocje tylko dla subskrybentów.

 

O

Odbiorcy - Odbiorcy - lub odbiorcy docelowi - to określona grupa konsumentów, którzy stają się odbiorcami działań marketingowych.

Outsourcing - Proces, w ramach którego organizacja przeprowadza delegację zadań wykonywanych tradycyjnie przez pracowników wewnętrznych do podwykonawców. Outsourcing pozwala z jednej strony na optymalizację kosztów przedsiębiorstwa, a z drugiej na koncentrację procesów zarządczych na zasadniczych celach i kluczowych kompetencjach organizacji.

 

P


Persona -Szybki portret typów użytkowników używanych do krótkiego opisu celów i zachowań wykorzystywanych w projektowaniu i kampaniach marketingowych UX .

Platforma - cyfrowy interfejs, w którym marketerzy mogą udostępniać swoje treści i wiadomości wybranym odbiorcom. Facebook, MailChimp i Sizmek to przykłady platform cyfrowych.

PPC (Pay Per Click) - model reklamowy, w którym reklamodawcy płacą określoną kwotę za każdym razem, gdy użytkownik kliknie reklamę.

Prototyp - sposób opracowania interfejsu lub projektu w celu symulacji funkcjonalności strony internetowej lub aplikacji. Zazwyczaj stanowi część procesu testowania.

Przekierowanie - metoda, która prowadzi użytkownika do strony alternatywnej do tej, którą kliknął. Jeśli na przykład zamierzona strona jest z jakiegokolwiek powodu nieaktualna, użytkownik znajdzie się na innej stronie, na której znajduje się zaktualizowana wersja treści zastępczej.

Piksel śledzący - fragment kodu HTML w witrynie internetowej służący do śledzenia danych, takich jak zachowanie użytkownika i konwersje.

Projektowanie interfejsu użytkownika - Projektowanie interfejsu użytkownika lub interfejsu użytkownika odnosi się do projektowania oprogramowania dla urządzeń elektronicznych w oparciu o optymalną użyteczność i doświadczenie użytkownika.

Pliki cookie - plik używany przez strony internetowe, który przechowuje dane na komputerze użytkownika na podstawie ich aktywności w witrynie.

Podróż klienta - To ścieżka komunikacyjna, jaką klient przebywa od momentu, w którym nie zna marki, przez zainteresowanie, zakup i obsługę posprzedażową produktu marki. Wyodrębnienie momentów, w których potencjalny klient korzysta z marki, pozwala na lepsze dopasowanie metod marketingowych i zabiegów, które podniosą wartość postrzeganą marki.

PageRank - 10-cio stopniowa wartość liczbowa strony internetowej, która w kontekście pozycjonowania w wyszukiwarce Google oznacza jej jakość. Im wyższy PageRank, tym strona internetowa w rozumieniu algorytmów wyszukiwarki jest lepsza.

Parallax Design (efekt paralaksy) - Oparcie warstwy graficznej strony internetowej na tzw. Paralaksie. Parallax Design lub inaczej Parallax Scrolling to zastosowanie efektu płynnego przewijania strony internetowej, któremu tworzy wrażenie przestrzeni oraz „głębi”. W czasie przewijania strony użytkownik ma wrażenie, że jej elementy „pływają” po ekranie.

 

R


Ranking - Odnosi się do hierarchii stron internetowych na dowolnym SERP . SEO to praktyka optymalizacji stron internetowych, aby poprawić ich rankingi i pomóc im osiągnąć najwyższe pozycje.

Remarketing - metoda utrzymywania oferty przed osobami, które wykazały wcześniejsze zainteresowanie. Znany również jako retargeting.

Robots.txt - plik tworzony przez webmasterów, który informuje roboty wyszukiwarek, aby nie odwiedzały niektórych stron witryny.

ROI (zwrot z inwestycji) - pomiar rentowności firmy lub kampanii. Zwrot z inwestycji obliczany jest poprzez podzielenie zysku netto przez koszt inwestycji.

RTB (określanie stawek w czasie rzeczywistym) - pozwala reklamodawcom licytować za możliwość wyświetlania reklam na stronie internetowej otwieranej w danym momencie przez daną osobę.

Ruch - liczba odwiedzin witryny jest określana jako ruch.

Reklamy natywne - reklamy online, które wtapiają się w platformę, na której są wyświetlane, pod względem wyglądu i działania.

RODO - odnosi się do ogólnych przepisów o ochronie danych: przepisów prawnych wprowadzonych w 2018 r. W celu lepszej ochrony danych osobowych ludzi.

Rozszerzenia reklam - dodatkowe informacje o firmie, które można dodać do tekstu reklamy, takie jak adres, numer telefonu lub linki do określonych stron w witrynie.

Real-time marketing (marketing czasu rzeczywistego) - Forma marketingu wykorzystująca aktualne wydarzenia ze świata sportu, kultury czy polityki, które marka jest w stanie szybko przekuć w komunikat reklamowy. Stosując tę formę trzeba nie tylko szybko reagować na wydarzenia, ale robić to w sposób kreatywny, żeby marka została zauważona i komunikat mógł stać się viralem.

Reklama podprogowa - Nazywana inaczej sugestią podprogową polega na włączaniu do filmu pojedynczych klatek z reklamą lub wgrywania do piosenek ukrytego przesłania. Przekaz podprogowy jest niemożliwy do uchwycenia przez naszą świadomość. Zgodnie z zapisami podpisanej przez Polskę Konwencji o Telewizji Transgranicznej reklama podprogowa jest w naszym kraju zakazana.

Rebranding - Proces zmiany strategicznych elementów należących do marki, np. logo czy używanej kolorystyki. Z rebrandingiem najczęściej mamy do czynienia wtedy, gdy jedna marka staje się częścią innej, np. TP SA -> Orange, ERA -> T-Mobile.

Remarketing - Forma reklamy polegająca na powtórzeniu przekazu reklamowego użytkownikom, którzy odwiedzili stronę internetową firmy lub sklep internetowy.

 

S


Segmentacja - proces dzielenia odbiorców potencjalnych klientów na grupy na podstawie różnych cech lub kryteriów.

SEM (Search Engine Marketing) - Search Engine Marketing to ogólny termin określający praktyki marketingu cyfrowego, które mają na celu zwiększenie widoczności strony internetowej w SERP.

SEO (Search Engine Optimization) - proces optymalizacji stron internetowych w celu zwiększenia ich rankingu i widoczności w SERP . SEO obejmuje wiele różnych czynników.

SERP (strony wyników wyszukiwania) - Strony zwracane przez wyszukiwarkę po zapytaniu .

Sesje - grupa interakcji użytkownika wykonywanych w witrynie, które odbywają się w określonym czasie. Sesja rozpoczyna się w punkcie wejścia użytkownika do witryny i kończy się, gdy użytkownik opuści tę witrynę. Czasami określany jako „wizyta”.

Spider / Crawler / Bot - Zautomatyzowany program, który odwiedza lub „indeksuje” strony internetowe w celu zebrania informacji o nich w celu zrozumienia ich funkcji i znaczenia.

Subdomena - Subdomena to domena będąca częścią większej domeny - na przykład coastdigital.co.uk jest poddomeną co.uk (a co.uk jest subdomeną brytyjską).

Schema - Kod zainstalowany na stronie internetowej, który pomaga wyszukiwarkom zwracać trafne, informacyjne wyniki.

Słowa kluczowe - popularne słowa, terminy lub frazy, które pomagają zoptymalizować pozycję witryny w rankingu. Słowa kluczowe pozwalają również reklamodawcom korzystającym z płatnego wyszukiwania na licytowanie miejsc docelowych jako linki sponsorowane w SERP.

Serwer reklam - serwer reklam służy do przechowywania, zarządzania i wyświetlania reklam użytkownikom w witrynie.

Social media (media społecznościowe) - Grupa mediów internetowych oraz aplikacji mobilnych, których zadaniem jest przekształcenie komunikacji w interaktywny dialog. Media społecznościowe to nie tylko Facebook i Twitter, ale także fora internetowe i grupy dyskusyjne oraz narzędzia mobilne – jak Snapchat – nie posiadające wersji „na komputery”.

Spam - Niechciane treści, które pojawiają się w komunikatorach czy na tablicach w mediach społecznościowych użytkowników.

Strategia komunikacji marki - Dokument określający sposób komunikowania się marki z rynkiem. Strategia obejmuje zarówno wymiar słowny (kod językowy) jak i graficzny. Elementy zawarte w strategii muszą być ze sobą spójne i wynikać z tożsamości marki, aby komunikaty wypuszczane świat stanowiły o jej wartości i skupiały wokół niej lojalnych klientów.

SWOT - Podstawowe narzędzie analityczne w marketingu, którego zadaniem jest wskazać mocne i słabe strony przedsiębiorstwa. Analiza SWOT jest nieodłącznym elementem strategii oraz biznes planu.

 

T


Testy użyteczności - proces oceny funkcjonalności produktu lub usługi poprzez nakłonienie ludzi do przetestowania.

Tagi kanoniczne - Sugestie dla wyszukiwarek, że treść pod tym konkretnym adresem URL nie jest główną wersją kopii.

Tekst kotwicy - klikalny tekst wyświetlany w hiperłączu, który jest zwykle niebieski i podkreślony. Tekst kotwicy powinien wyraźnie wskazywać stronę lub plik, do którego prowadzi link.

Tagline marki - Jest krótkim hasłem stale występującym z nazwą i logotypem. Jego głównym zadaniem jest informowanie, jaka jest domena działalności marki – jaką niszę zajmuje, co oferuje. Tagline nie musi być wymyślny – ważne, aby pełnił funkcję informacyjną, co jest ważne szczególnie w przypadku młodych marek, wchodzących dopiero na rynek.

Target - Określona przez reklamodawcę grupa ludzi, do których chce on dotrzeć ze swoim komunikatem.

 

U


URL (Uniform Resource Locator) - URL to adres strony internetowej lub zasobu w Internecie.

USP (Unique Selling Point) - USP są tym, co sprawia, że ​​Twoja firma / produkty / usługi są wyjątkowe. Unikalne punkty sprzedaży pomagają wyróżnić się na tle konkurencji.

UX (User Experience) - czyli projektowanie doświadczeń użytkownika. Jest procesem, którego celem jest zwiększenie satysfakcji klienta korzystającego z produktu poprzez poprawę jego funkcjonalności i użyteczności, dostarczenie produktu łatwego w obsłudze, zapewnienie „przyjemnych” interakcji między klientem a produktem. Oczywiście, efektem tego jest stworzenie też grupy lojalnych klientów produktu. 

Uczenie maszynowe - podzbiór sztucznej inteligencji, który odnosi się do zdolności algorytmu do uczenia się na podstawie rozpoznawania wzorców i wnioskowania w celu poprawy funkcjonalności.

Upychanie słów kluczowych - nieetyczna technika SEO w czarnym kapeluszu , która odnosi się do nadmiernej optymalizacji strony internetowej poprzez nadmierną gęstość słów kluczowych.

Udział w wyświetleniach - rzeczywista liczba wyświetleń reklam i liczba wyświetleń, które mogły potencjalnie uzyskać. Na udział w wyświetleniach ma wiele czynników, takich jak budżet i stawki za słowa kluczowe.

 

W


Webinar - seminarium, które odbywa się w Internecie.

Webmaster -  Osoba odpowiedzialna za organizację i utrzymanie strony internetowej. Webmaster jest często właścicielem witryny.

White hat SEO -  Etyczne i profesjonalne techniki SEO odzwierciedlające działania marketingowe oparte na najlepszych praktykach.

Wirframe (model szkieletowy) -Model szkieletowy jest faktycznie planem witryny internetowej. Model szkieletowy to wizualna reprezentacja miejsca, w którym elementy treści będą znajdować się na określonej stronie witryny.

Wynik jakości (Quality score) - wskaźnik używany przez Google do określania jakości i trafności witryny na podstawie jej reklam, słów kluczowych i stron docelowych.

Wyszukiwanie lokalne - proces korzystania z bazy danych wyszukiwarek lokalnych wykazów firm w wyszukiwarce w celu dotarcia do odbiorców na podstawie ich konkretnych lokalizacji geograficznych.

Współczynnik konwersji - stosunek użytkowników, którzy wykonali określone działanie (takie jak wypełnienie formularza) w porównaniu do całkowitej liczby użytkowników. Współczynnik konwersji jest obliczany procentowo.

Współczynnik odrzuceń - odsetek użytkowników, którzy wylądowali w witrynie, ale następnie wyszli bez oglądania innych stron.

Współczynnik porzuceń - funkcja analityczna, która pozwala zobaczyć odsetek osób, które rozpoczęły określony proces konwersji, ale go nie ukończyły.

Web analytics - Proces obejmujący gromadzenie danych i ich analizę w celu zaprezentowania rekomendacji dotyczących dalszych działań w internecie. Wnioski płynące z analizy mają za zadanie usprawnić działanie serwisu internetowego firmy oraz pozwolić podjąć decyzje dotyczące prowadzenia skuteczniejszych działań w sieci.

Webwriting - Pisanie treści przeznaczonych do Internetu. Teksty takie powinny być krótkie, rzeczowe, atrakcyjne i czytelne. Z racji otwartego charakteru internetu teksty w sieci powinny też zawierać linki oraz pozwalać na dyskusję i swobodną wymianę myśli z czytelnikami.

 

Z


Zapytanie - słowa lub frazy wpisywane przez użytkowników do wyszukiwarki podczas wyszukiwania.

Zduplikowana treść - znaczna ilość identycznych treści, które znajdują się w więcej niż jednej witrynie lub wielu miejscach w tej samej witrynie.

 

Ta strona używa plików Cookies.

Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.

Zrozumiałem